Tech

Formand for spilindustrien: »Vi må indse, at vi er 10 år bagefter flere af vores nabolande«

Mens nabolandene har solgt spilfirmaer for tocifrede milliardbeløb, er Danmark langt efter. Redningen kan være at gøre spil til en del af erhvervslivets redskaber, mener formanden for Interactive Denmark.

Jan Neiiendam, formand for Interactive Denmark, ser en gylden mulighed for den danske spilindustri, når den nye bølge af virtual reality skyller ind over markedet. Her bliver kombinationen af spil, film, animation og tv omdrejningspunktet. Foto: Producentforeningen

Misundelse kan være en grim ting. Men danske spiludviklere kan næsten ikke undgå at være misundelige på nabolandene.

For to år siden solgte en gruppe finske spiludviklere det blot seks år gamle spilfirma Supercell for svimlende 52 mia. kr. til en kinesisk investor. Og i Sverige har spiludviklere opbygget successpillet Minecraft, som Microsoft købte for over 16 mia. kr. i 2014...

BRANCHENYT
Læs også