Serier
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

DI advarer bilforhandlere mod at køre i den digitale grøft

Bilforhandlere vil slå sig op som mobilitetsleverandører for at favne de nye forbrugere. Men pas på med at dreje væk fra kerneforretningen, lyder det fra flere sider.

Forretninger under forandring
Servicen og ikke selve produktet skal være omdrejningspunktet fremover hos bilforhandlere over hele landet. Men måske overfortolker de fremtidens forbrugerbehov? Foto: Peter Hove Olesen Finans sætter i artikelserien "Forretninger under forandring" fokus på den digitale transformation i en stribe af landets største selskaber. Illustration: Anders Vester Thykier

I 100 år har bilforhandlerne haft mest fokus på produktet. Fremover vil de have mest fokus på servicen og relancere sig som mobilitetsleverandører i stedet for sælgere af transportmidler.

Sådan ser køreplanen for den digitale transformation ud hos bilforhandlere over hele landet. Anført af alfahannen Semler Gruppen er de ved at geare sig til nye forbrugere, der hellere vil leje end at eje en bil og foretrækker at have adgang til flere modeller med få klik på telefonen...

BRANCHENYT
Læs også