Tech

Børsnoteret it-firma skal binde verdens største foredragsshow tættere sammen

Foredragsfænomenet TEDx har valgt at forlænge sit samarbejde med den danske eventplatform Conferize.

Özlem Cekic er en af de få danskere, der har optrådt i selve TED Talks, som alverdens livearrangementer kaldet TEDx opererer på licens fra. Foto: TED Talks

Hvordan bygger man et digitalt rum rundt om tusindvis af foredrag, så deltagere, arrangører og talere i alle afkroge af verden kan netværke, dele viden og skabe nyt indhold før og efter arrangementerne?

Det spørgsmål har danske Conferize tilsyneladende det bedste svar på i techbranchen, for det børsnoterede firma med adresse i København og en aktiekurs på Nasdaq First North har netop styrket sit samarbejde med TED Talks.

Sidstnævnte opstod som en enkeltbegivenhed i Silicon Valley i 1984 og blev sidenhen en konferencerække med flere og flere knappenåle på verdenskortet, inden TED Talks omfavnede den digitale tidsalder ved at optage foredragene og lægge dem på nettet.

Det har ikke blot betydet, at foredragene samlet set har passeret en milliard klik, men også afstedkommet et væld af livearrangementer kaldet TEDx, der opererer på licens fra - men uafhængigt af - deres amerikanske ophav.

Det er disse arrangementer, som Conferizes nye digitale eventplatform skal understøtte bedst muligt, hvilket har fået parterne til at forlænge det fire år gamle samarbejde i flere end 100 lande.

»TED har en mission om at sprede viden og idéer ved hjælp af events, så vi er utroligt stolte af at være en del af den mission,« lyder det i en pressemeddelelse fra firmaets adm. direktør, Martin Ferro-Thomsen.

Conferize blev stiftet for fem år siden og hentede 28,8 mio. kr. i forbindelse med børsnoteringen på Nasdaq First North i 2017, men har fortsat sit første overskud til gode.

Læs også
Top job