Tech

Coronakrisen sætter fart i digitale idéer

Coronavirussen tvinger virksomheder til at tænke kreativt for at sælge noget, og det vil udløse masser af innovative løsninger, der kan bruges efter krisen, vurderer eksperter.

Sandwichkæden Sunset Boulevard, med adm. direktør Jens Broch i spidsen, har på 36 timer udviklet en ny løsning, der gør det muligt for kunder at få mad leveret på parkeringspladsen. Foto: PR

Sandwichkæden Sunset Boulevard er som alle andre restauranter ramt af coronakrisen. Men mens mange restauranters salg ifølge nye tal er dykket 80 pct., så er Sunsets salg faldet mere beskedne 30 pct. Forklaringen er en stigning på næsten 80 pct. i takeawaysalget, bl.a. det nye tilbud Sunset To Go, hvor maden bliver leveret på bilens motorhjelm ude på parkeringspladsen ved restauranten. Sunset To Go blev udviklet på 36 timer som et modtræk til coronakrisen og er hurtigt blevet en stor succes hos kunderne.

»Omkring 60 pct. af dem, der bestiller online, vælger denne løsning. Så til trods for, at det er en svær tid for store dele af branchen – også for os, og hele Danmark – så ser vi også en masse gode takter,« siger Jens Broch, adm. direktør i Sunset Boulevard...

BRANCHENYT
Læs også