Serier
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Nyhedsmedierne forbereder sig på en konsolideringsbølge

Coronakrisen vil for alvor føre nyhedsmedierne ind i den digitale tidsalder. Derfor er forretningerne tvunget til at tilpasse sig en lavere indtjening, lyder det på tværs af branchen.

Det har vi lært af coronakrisen
Jysk Fynske Medier med Jesper Rosener i spidsen har under coronakrisen overtaget en stribe udgivelser fra North Media - heriblandt Helsingør Dagblad. Foto: Joachim Ladefoged Jysk Fynske Medier med Jesper Rosener i spidsen har under coronakrisen overtaget en stribe udgivelser fra North Media - heriblandt Helsingør Dagblad. Foto: Joachim Ladefoged Berlingske har i lighed med andre nyhedsmedier fået rekordmange nye digitale abonnenter under nedlukningen af Danmark, men har alligevel set sig nødsaget til at afskedige medarbejdere som følge af annoncefaldet. Foto: Per Folkver

Coronakrisen vil føre til en konsolideringsbølge i nyhedsbranchen, der forbereder sig på opkøb, papirdød og fyringer i provinsen.

Nedlukningen af landet har især ramt ugeaviserne hårdt, fordi deres forretning står og falder med annoncesalget, men også de regionale titler står over for en tilpasning, vurderer en forsker bakket op af flere mediechefer...

BRANCHENYT
Læs også