Serier
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Webtjenesten One.com har oplevet et kundeboom under coronakrisen

Danske restauranter og tøjbutikker har i stor stil oprettet webshops under nedlukningen i april og maj.

Corona rammer verden
Antallet af kunder hos webtjenesten One.com er strøget til vejrs de seneste måneder.

Nedlukningen af Danmark har fået erhvervslivet til at oprette virtuelle forretningsveje i så stor stil, at webtjenesten One.com har oplevet en kundetilvækst på mere end 50 pct. herhjemme i april og maj.

Det fremgår af en pressemeddelelse, hvor One.com beretter om, at især restauranter og tøjbutikker har været ivrige for at lancere digitale tilbud i manglen på en fysisk tilstedeværelse.

One.com er et af de førende selskaber i Europa inden for formidling af domæner og drift af hjemmesider. Den 18 år gamle webtjeneste kan således mønstre 1,5 mio. kunder fordelt på omtrent 150 lande og har sit udviklingskontor i København tæt på hovedsædet i Malmø.

Også i lande som Belgien, Holland og Norge har One.com fået en masse nye kunder, hvilket dog vel at mærke skal ses i lyset af, at tjenesten i slutningen af marts tilbød et års gratis webshop inklusive domænenavn som følge af pandemien.

I Sverige, der har indført langt færre restriktioner end de øvrige lande i Nordeuropa, har One.com derimod måttet nøjes med 7 pct. flere kunder i april og maj sammenlignet med den samme periode sidste år.

BRANCHENYT
Læs også