Tech

C25-selskaber har ingen planer om at boykotte Facebook

En stribe af de toneangivende selskaber i Danmark har ikke tænkt sig at deltage i protestkampagnen #StopHateForProfit.

Den internationale kampagne #StopHateForProfit forsøger at lægge pres på Facebook for at bremse hadefulde ytringer og misinformation i højere grad. Dog foreløbig uden deltagelse af danske C25-selskaber. Tegning: Niels Bo Bojesen

Selv om stribevis af multinationale koncerner deltager i en international annonceboykot af Facebook, ser de toneangivende selskaber herhjemme ingen grund til at tilslutte sig bevægelsen.

En rundspørge blandt C25-selskaberne viser, at hverken Carlsberg, GN Store Nord, DSV, Jyske Bank, Demant eller Ørsted umiddelbart har planer om at blive en del af kampagnen #StopHateForProfit, der er iværksat af en stribe borgerrettighedsorganisationer i protest mod Facebooks påståede mangelfulde standsning af hadefulde ytringer og misinformation på det sociale medie...

BRANCHENYT
Læs også