Tech

Global strateg: Derfor vil Lego og Ørsted ikke lege med de andre

Verdens største selskaber er bange for at låse sig fast til skingre kampagner i en støjfyldt og konfrontatorisk tid, forklarer den internationale rådgiver Martin Roll.

Brandstrategen Martin Roll rejser flere end 200 dage om året og giver denne sommer forelæsninger på eliteuniversitetet Harvard i USA. Foto: Nicolai Lorenzen

Hvorfor vil Lego og Ørsted ikke optræde side om side med Adidas, Ford, Levi’s, Pfizer, SAP og stribevis af andre internationale varemærker?

Det spørgsmål har været det springende punkt de seneste dage, for legetøjsfabrikanten og energiforretningen har som de foreløbigt største selskaber herhjemme proklameret et midlertidigt stop for al annoncering på Facebook. Det sker i direkte forlængelse af kampagnen Stop Hate For Profit, der er iværksat af borgerrettighedsgrupper for at tvinge navnlig verdens største sociale medie til at bremse hadefulde ytringer i højere grad end hidtil...

BRANCHENYT
Læs også