Tech

»Der er aktører, som har meget svært ved at give slip på kunderne«

Alle bredbåndsudbydere er enige om, at det skal være nemt for kunder at skifte selskab. Til gengæld er der dyb uenighed om, hvordan et skifte præcis skal forløbe.

Jens Raith, adm. direktør i Fastspeed, glæder sig til, at nye regler for skift af bredbåndskunder forhåbentlig sætter en stopper for konkurrenters ihærdige forsøg på benspænd i kampen om kunderne. Foto: Malte Oxvig

Et godt tilbud er ikke bare et godt tilbud. I hvert fald ikke hvis man spørger aktørerne i bredbåndsbranchen.

I årevis har selskaber som TDC, Norlys, Telenor, Telia og Fastspeed kæmpet for at nå til enighed om en frivillig aftale, som vil sætte faste rammer for, hvordan skift af bredbåndskunder håndteres mellem selskaberne og på tværs af teknologier som kabel-tv-net (såkaldt coax-net), fibernet, trådløst net og DSL-løsninger, der bruger det gamle telefonnet...

Læs også