• For abonnenter
Tech

Optagede telefonsamtaler fører til alvorlig kritik af Erhvervsstyrelsen

Erhvervsstyrelsens kundecenter har i flere år forbrudt sig med GDPR-reglerne, vurderer Datatilsynet.

Artiklens øverste billede
Erhvervsstyrelsen har nu fire uger til at ændre sin praksis, fremgår det af afgørelsen fra Datatilsynet.

Gennem tre år har Erhvervsstyrelsens kundecenter optaget telefonsamtaler uden at indhente samtykke hos personerne i den anden ende af røret.

Det er sket i direkte strid med GDPR-reglerne, vurderer Datatilsynet, som på den baggrund har valgt at udtale alvorlig kritik af Erhvervsstyrelsen.

Det skriver Computerworld

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.