• For abonnenter

Nu lytter den kunstige intelligens med, når dit internet ikke virker

Brugen af kunstig intelligens er blevet meget udbredt hos danske virksomheder, der især har fået øjnene op for, hvad teknologien kan bruges til i kundeservice. Hos Yousee har et nyt system skåret flere uger af den tid, det tager at lære en ny medarbejder op.

Trine Heiberg, leder af kundeservice og callcentre hos Nuuday (tidl. TDC/Yousee). Foto: Stine Bidstrup

En computer lytter med, når du ringer ind til Yousees kundeservice. Mens du snakker med et menneske af kød og blod, vil jeres samtale også blive afkodet af computerens kunstige intelligens. Den kan så helt automatisk sætte tekniske undersøgelser i gang og vil løbende sende forslag til medarbejderen om løsninger på problemet, for eksempel

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.