• For abonnenter

Tiktok er blevet en bragende succes – nu forsøger Mark Zuckerberg at gå til modangreb

Strategien er klar for Facebook og Instagram: Tiktok skal have kamp til stregen med videoer, du ikke vidste, du kunne lide.

Tiktok er gået fra at være fremadstormende til nu at få Mark Zuckerberg og Meta-koncernen helt op i fuldt alarmberedskab. Arkivfoto: Mike Blake/Reuters

En boks er dukket op i Facebook-feedet, med en prominent placering: ’Filmruller og korte videoer’.

Alverdens korte videobidder med indhold, du ikke har bedt om, fra folk, du ikke følger, men som måske kan vække din interesse.

Hvis det lyder bekendt, så er det fordi, at netop den opskrift har gjort Tiktok til en

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.