• For abonnenter
Tech

Facebook, Google og resten af big tech er i stormvejr - men her er vinderne

Annoncer på nettet er i en brydningstid, som giver nogle af de store tech-selskaber alvorlige problemer, mens andre skummer fløden.

Artiklens øverste billede
Elon Musk hænger som en skygge over Twitter, som i forvejen har meget andet at tænke på. Hele det digitale annoncemarked er nemlig i bevægelse og nogle steder i problemer. Foto: Jim Watson/AFP

For ikke så længe siden var der ikke ret meget drama i regnskaberne fra de amerikanske tech-giganter. Normalt ville både omsætning, antal brugere og overskud stige år for år. Kun nogle store milliardbøder her og der krattede lidt i lakken.

Men nu er der høj sø, og de tidligere så ufejlbare aktier bliver fulgt nøje, efter de

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.