Nyt Facebook skal være okay at besøge i arbejdstiden
Facebook er klar med en ny hjemmeside ved navn "Facebook at work", der skal få foden inden for arbejdspladsen og som kommunikationsplatform konkurrere med Google, Microsoft og LinkedIn.
Siden skal tillade brugere at chatte med kollegaer og professionelle kontakter samt dele arbejdsrelaterede dokumenter.
Det skriver Financial Times.
Den nye side vil designmæssigt minde meget om Facebook, men som noget nyt tillade brugere at holde feriebilleder og privat information adskilt fra deres jobmæssige identitet.
Facebook-medarbejdere har længe benyttet hjemmesiden i deres daglige arbejde, og det har været diskuteret, hvorvidt konceptet skulle ekspandere. Projektet er nu ved at blive testet i en række virksomheder, før det officielt tilbydes erhvervslivet.
Den største udfordring, som Facebook umiddelbart står over for, er, at erobre virksomhedernes tillid. Hjemmesiden vil således samle fortrolige samtaler og vigtig information, som ikke må falde i forkerte hænder.
I dag er Facebook verdens største sociale netværk med 1,35 mia. aktive brugere, og den største konkurrent, som Facebook kan stjæle brugere fra, tyder på at være Linkedin, der har 90 mio. aktive brugere hver måned.
Ritzau Finans