Højtalerproducents nye logo har en skjult gimmick
Sonos har netop lanceret en ny kampagne, hvor kampagnelogoet i sig selv fortæller en hel del om virksomhedens produkter.
Designfirmaet Bruce Mau Design har netop lanceret en ny marketingkampagne for højtalerproducenten Sonos. Men det er ikke bare en kampagne som alle andre. Den adskiller sig med det logo, som skal markedsføre de trådløse HiFi-højtalere.
Hvis du scroller siden her op og ned, vil du nemlig opdage en særlig effekt ved logoet. Logoet bevæger sig nemlig og ligner dermed en højtaler, der spiller høj musik.
Hvorvidt effekten er en bevidst og nytænkende del af designet eller en sjov tilfældighed er uvist. I præsentationen af den nye kampagne, skriver designeren bag, Bruce Mau Design, nemlig intet om effekten.
Bruce Mau Design, der har arbejdet for Sonos siden 2011, skriver bare om det nye logo, at det skal "fremme idéen om den moderne musikoplevelse."
Selvom logoet ikke præsenteres med den skjulte gimmick, blev detaljen dog hurtigt spottet af det amerikanske teknologimedie The Verge. Siden har historien om det noget anderledes logo spredt til en lang række erhvervs- og teknologimedier.