• For abonnenter
Analyse

Kunstig intelligens er svaret – men hvad er spørgsmålet?

Analyse: Danske virksomheder skal bruge algoritmer som våben i den internationale konkurrence, er der bred enighed om. Men for mindre virksomheder kan det være overvældende.

Artiklens øverste billede
Jesper Kildebogaard er journalist på Finans. Foto: Gregers Tycho

Man skulle lige læse fodnoten, da Danmarks Statistik fredag kom med nye tal for danske virksomheders brug af forskellige it-løsninger. Andelen, der gør brug af kunstig intelligens, var nemlig faldet. Men det skyldes en anden måde at spørge på i årets undersøgelse, forklarede fodnoten.

Blandt alle danske virksomheder med over

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.