Dette er en kommentar: FINANS bringer løbende kommentarer fra specialister og meningsdannere. Alle kommentarer er udtryk for den pågældende skribents egen holdning.
  • For abonnenter
Debat

Bliver Gillette igen "the best a man can get?"

Gillette har ændret kursen 180 grader efter en reklamekatastrofe, der foreløbig har kostet 54 mia. kr.

Artiklens øverste billede
Millenniumgenerationen og generation Z var målgrupperne, da Gillette i januar lancerede en ny kampagne under det marginalt forandrede slogan ”The best men can be” med højdepunkter af gramsende, mavefede mænd foran rækkevis af havegriller. Foto: Nicolai Svane
Jan Lund er konsulent, forfatter og kommentator med base i Singapore.

Millioner af mænd (og en hel del kvinder) ved, at Gillette er det bedste ”a man can get”.

Reklamen er gennem årtier banket ind i underbevidstheden, hvor den rumler rundt sammen med andre af branchens guldkorn som ”Godt Tub’år”, ”En tiger i tanken”, Marlboro-manden og den hvide tornado.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.