Debat

Steffen Kraghs sidste strategiplan er en gratis omgang

Vækstmålene i den fondsejede mediekoncern Egmonts næste strategi er næsten i mål, før de er lanceret. Det er ikke særlig ambitiøst.

Egmont har haft den samme topchef, Steffen Kragh i over 20 år. Det er omkring tre gange så lang tid som den gennemsnitlige holdbarhed for en topchef i et stort dansk selskab. Foto: Mik Eskestad

Det ser voldsomt ud. På overfladen. På fem år vil fondsejede Egmont næsten fordoble omsætningen til 20 mia. kr. i 2025 fra 11,5 mia. kr. i 2020. Når det samtidig tages i betragtning, at mediegruppens omsætning stort set ikke har bevæget sig i den foregående strategiperiode, kan konklusionen kun være, at Egmont og dens topchef gennem 20 år, Steffen Kragh, er blevet ramt af storhedsvanvid.

Men det forholder sig faktisk lige omvendt. ..

Læs også
Top job