Erhverv

Normal, Zalando og supermarkeder får Matas til at skifte stil

Den nye chef for Matas-kæden vil både skrue på priserne, ændre butiksnettet og øge onlinehandlen.

Gregers Wedell-Wedellsborg begyndte 1. november som ny adm. direktør for Matas. Arkivfoto: Miklos Szabo

Efter kun seks arbejdsdage i stolen må den nye chef for , Gregers Wedell-Wedellsborg, skære den børsnoterede detailkæde til. Selskabet har onsdag morgen udsendt tal for første halvdel af det forskudte regnskabsår 2017/18.

1. Salget. Matas, som for nogle få uger siden neddjusterede forventningerne til hele regnskabsåret, melder om et dyk i den sammenlignelige omsætning på 1,1 pct. i første halvår. Selskabet rapporterer dog samtidig om en fremgang på 0,8 pct. i den tilsvarende omsætning for de seneste tre måneder og dermed andet kvartal i året. Matas erkender dog, at der i samme kvartal var en nedgang i kundetrafikken. Så salget blev præget af færre, men større handler hos forbrugerne...

Læs også
Top job