Erhverv

Thomas Kure havde aldrig hørt om milliardvirksomheden, der headhuntede ham

Interview: Thomas Kure Jakobsen har travlt. Om lidt skal Amazon.com bruge flere tusinde paller emballage på en weekend. Danskeren har ansvaret for, at de bliver leveret.

»Jeg havde aldrig hørt om DS Smith. Men jeg begyndte at tale med folk, og så smittede entusiasmen af. Det er en virksomhed med enormt meget fokus på vækst, forbedringer og udvikling,« siger Thomas Kure Jakobsen, topchef hos DS Smith, om sit første møde med virksomheden. Foto: Privatfoto »Jeg havde aldrig hørt om DS Smith. Men jeg begyndte at tale med folk, og så smittede entusiasmen af. Det er en virksomhed med enormt meget fokus på vækst, forbedringer og udvikling,« siger Thomas Kure Jakobsen, topchef hos DS Smith, om sit første møde med virksomheden. Foto: Privatfoto

Da headhunteren ringede, havde Thomas Kure Jakobsen slet ikke hørt om den virksomhed, der nu ville have fat i ham. En karriereplan havde han aldrig haft. Men de seneste 16 år havde han set sig selv klatre længere mod toppen i Carlsberg, bl.a. som adm. direktør i bryggeriets aktiviteter i Kroatien og Ungarn.

Øl og vand i 16 år. Og nu ville headhunteren overtale direktøren - der beskriver sig selv som krævende, upolitisk, ærlig, nogle gange for ærlig, impulsiv og en glad dreng - til fremover at sælge bølgepap...

BRANCHENYT
Læs også