Dagligvarekæde slår Lego og Mobilepay i popularitet
En ny undersøgelse fra YouGov kårer supermarkedskæden Rema 1000 til det bedst omtalte brand i Danmark.
Rema 1000 er det mest positivt omtalte brand i Danmark.
Det fastslår en ny undersøgelse fra YouGov, der kårer de ti bedst omtalte brands, hvor giganter som både Lego og Mobilepay må se sig slået af den norske dagligvarekæde.
Undersøgelsen baserer sig på en sammenligning af 300 danske brands, hvor YouGov dagligt interviewer 200 danskere, som er repræsentative for den danske befolkning. Her bliver de spurgt om deres holdning til forskellige varemærker.
Og holdningen til Rema 1000 viser sig at være særdeles god. Dagligvarekæden, der er ejet af norske Reitangruppen, får nemlig topscore af danskerne, når de bl.a. skal bedømme Rema 1000’s butikker på kvalitet, omdømme, anbefaling og kundetilfredshed.
Generelt har Rema 1000 haft et godt tag i danskernes gunst de senere år, og i 2017 kunne YouGovs imageanalyse da også fastslå, at kæden klarer sig godt på det danske marked.
Men i den seneste undersøgelse har dagligkæden nu erobret førstepladsen. En plads, der ellers i mange år har været forbeholdt legetøjskæmpen Lego.
Popularitet-undersøgelsen kommer i en tid, hvor det går godt for Rema 1000 i Danmark. Kæden har således kunne levere overskud på flere hunderede millioner de seneste fem år.
Det seneste regnskab for 2016 viser bl.a et overskud på 292 mio. kr. efter skat, hvilket var mere end en fordobling i forhold til 2012, hvor overskuddet ramte 130 mio. kr.
Rema 1000 blev grundlagt i 1948 i Trondheim i Norge, hvor et ægtepar besluttede sig for at udvide deres købmandsbutik til flere butikker. Det blev en succes, og i 1994 åbnede den første butik i Danmark.
I dag har Rema 1000 mere end 300 butikker rundt om i landet.