Erhverv

Kækt rejseselskab tjener millioner på strip og drengerøvsture

Vi tør at være klassens frække dreng, siger direktøren i Pissup, der har gjort vilde polterabends til en god forretning.

Artiklens øverste billede
Polterabender er populære i Tyskland, hvor 4 mio. tysker i gennemsnit bruger 3000 kr. pr. person. Foto: Pissup/pr

Strippere, sprut og vilde oplevelser.

Sådan lyder opskriften på succes for den danske polterabendarrangør Pissup, der har lavet en millionforretning på at sende især polterabendhungrende tyskere til Europas vildeste oplevelser for drengerøve.

Polterabend, et tysk ord der frit oversat betyder "buldreaften", er nemlig et populært festindslag blandt vore naboer i syd, og her er Pissup med 20.000 tyske kunder alene i 2017 blevet en hovedaktør på markedet - i løbet af få år.

»Tyskland udgør to tredjedele af omsætningen. Men vi har også mange kunder fra Storbritannien og Frankrig, mens Skandinavien kun udgør en brøkdel af vores kundegrundlag,« siger Rasmus Aarup Christiansen, direktør i Pissup.

Pissup favner bredt. Virksomheden tilbyder alt fra limosine-strip i Østeuropa til tyrefægtning i Spanien. Foto: Pissup/pr.

De mange kunder er blevet en indbringende forretning for Pissup. I 2016/17 havde selskabet en omsætning på 30,8 mio. kr. og tjente 4,5 mio. kr. før skat.

Og der er fortsat rift om virksomhedens mange tilbud, der bl.a tæller eksklusive polterabender til østeuropæiske stripklubber eller en unik mulighed for at skyde med en automatriffel af mærket AK-47.

»Vi oplever i øjeblikket massiv efterspørgsel og forventer at sende 30.000 tyske kunder på polterabend i løbet af 2018,« siger Rasmus Aarup Christiansen.

AK-47, en håndlavet russisk automatriffel, har næsten ikonisk status i nyere populærkultur. Pissup tilbyder skydning med den rigtige vare. Foto: Pissup/pr

Polterabendmarkedet har et kæmpe uudnyttet potentiale i Europa, mener direktøren.

»Jeg forstår faktisk ikke, hvorfor der ikke er andre, der har sat sig på dette marked,« siger Rasmus Aarup Christiansen.

Ifølge direktøren tager fire millioner tyskere på polterabendture hvert år og bruger i gennemsnit 400 euro pr. person svarende til knap 3.000 kr. Til sammenligning bruger vi i Danmark gennemsnitligt 1.100 kr. på en polterabend. 

Polterabend-direktøren tilskriver særligt Pissups succes, at virksomheden tør at være »klassens frække dreng«, mens den samtidig har en professionel tilgang til en branche, der ofte kun bliver set som »sjov og ballade«.

I kampen for endnu mere vækst skaber Pissup, der blev opkøbt af Rasmus Aarup Christiansen og hans kompagnon Mads Thorsdal i 2014, nu en internetportal til polterabender.

Rasmus Aarup Christiansen (foto) og hans kompagnon Mads Thorsdal opkøbte Pissup i 2014. Foto: Philip Flindt.

Portalen bliver først lanceret i Tyskland, hvor kunder kan gå ind og sammensætte deres egen polterabend på en brugerflade efter "Just Eat"-forbillede. Tiltaget bliver den eneste eventportal i Europa af sin slags. Den tilbyder bl.a. striptease og skydning.

»Det er måske lidt tabu i 2018, men vi ved, at over halvdelen af alle polterabendgæster efterlyser strip og actionfyldte events,« siger Rasmus Aarup Christiansen.

For at realisere den ambitiøse portal er Pissup på jagt efter en investor, der kan tilføre en kapitalindsprøjtning på 10 mio. kr. til projektet.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.