Erhverv

Ecco vinder stort i Asien - og jagter vækst i Indien

Skokoncernen melder om pres på detailhandlen og skosalget i en række markeder, selvom den kommer ud af 2017 med et lille løft i det samlede salg.

Ecco melder om pres på salget i både Europa og USA, men Asien løfter sig.
Foto: Ecco.

Efter et dyk i fjor melder skokoncernen Ecco atter om vækst i omsætning og indtjening - omend den er beskeden. Salgsvæksten står stille flere steder i verden og trækkes især af markederne i Asien. Ecco kaster sig derfor nu også ind i Indien.

Ecco har tirsdag offentliggjort, at den sønderjyske, familieejede skoproducent nåede en omsætning på 9,5 mia. kr. i det forløbne år. Det er ca. 200 mio. mere end året før, hvor Ecco Sko A/S for første gang i en længere årrække ligefrem dykkede. I 2017 hentede Ecco et årsresultat før skat på 184 mio. euro - ca. 1,4 mia. kr. Et løft på omkring 100 mio. kr...

BRANCHENYT
Læs også