Erhverv

Egmont og Bonnier ser stor faldgrube i regeringens medieudspil

To af landets sværvægtere inden for magasinindustrien, Egmont Publishing og Bonnier Publications, er nervøse for, at magasinhusene bliver ladt i stikken i den digitale konkurrence med aviserne, hvis regeringens udspil til en digital nulmoms bliver realiseret.

Foto: Egmont

Når et nyt medieforlig træder i kraft, skal det meget gerne indebære en opdatering af den såkaldte nulmoms-ordning, hvis det står til VLAK-regeringen. Som situationen er i dag, bliver alle trykte nyhedsmedier fritaget momssatsen på 25 pct. Men når det kommer til de digitale medier, uanset genre, skal der stadig momsafregnes, når der sælges abonnementer, ved kasse ét.

Det skal laves om, fremgår det af regeringens medieudspil, så også digitale nyhedsmedier får et momsmæssigt fripas. Det er en ændring, som bl.a. de private mediers hovedorganisation Danske Medier har efterlyst i årevis...

Læs også