Erhverv
0

Watch Medier laver nyt medie om erhvervspolitik

PolicyWatch sætter fokus på substansen i dansk og europæisk erhvervspolitik

Anders Heering, chefredaktør og adm. direktør for Watch Medier.

Mediehuset Watch Medier, der ligesom Finans ejes af JP/Politikens Hus, fortsætter ekspansionen og lancerer et nyt medie om dansk og europæisk erhvervspolitik.

PolicyWatch hedder mediet, der bliver det 11. medie i Watch-familien, som også tæller titler som FinansWatch, MedWatch, MediaWatch, ITWatch m.fl.

»Med PolicyWatch ønsker vi at stille skarpt på substansen i dansk og europæisk erhvervspolitik. Vi mener, at der er behov for et medie, der bruger sine kræfter på det, der betyder noget for de danske virksomheder og lader andre tage sig af politisk fnidder og motivforskning,« siger Anders Heering, chefredaktør og adm. direktør for Watch Medier.

PolicyWatch har base på Christiansborg og i Bruxelles, og i spidsen står redaktør Peter Søndergaard, 28 år, der kommer fra Børsens politiske redaktion.

Han kommer til at stå i spidsen for et medie med et bredt erhvervspolitisk fokus, der samtidig vil udveksle udvalgt indhold med Watch Mediers øvrige medier.

»PolicyWatch henvender sig til alle med en bred interesse for dansk og europæisk erhvervspolitik,« siger Anders Heering og oplyser, at mediet ligesom sine søstermedier i Watch-familien vil være abonnementsfinansieret.

Watch Medier er ejet af JP/Politikens Hus og har på få år opbygget en af landets største erhvervsredaktioner med mere end 50 redaktionelle medarbejdere.

»Watch Medier har bevist, at det er muligt at lave en profitabel vækstvirksomhed baseret på klassiske journalistiske dyder. Som ejere glæder vi os over udviklingen og over, at et nyt vigtigt medie nu ser dagens lys med lanceringen af PolicyWatch,« siger Esben Kolind Lautrup, formand for Watch Medier og direktør for B2B-området i JP/Politikens Hus.

BRANCHENYT
Læs også