Erhverv

Ugens vinder: Carlsberg-boss Cees t' Hart vil redde verden fra at drukne i plastik med klimahjælp på dåse

Carlsberg-chefen solede sig i positivt pr-lys ved aktivt at sende bryggeriet i kamp for at redde os alle fra at drukne i plastik, og den øgede miljøbevidsthed er ikke blot al ære værd, den er tvingende nødvendig.

Vinder I: Cees t' Hart, topchef i Carlsberg

Man kunne snildt udlægge det som et fesent pr-stunt, da Carlsberg med Cees t' Hart i spidsen onsdag havde indkaldt hele verdenspressen til at høre om bryggeriets nye klimahjælp på dåse. Topchefen kunne berette, hvordan Carlsberg har brugt tre år på at udvikle en ny superlim, der klistrer dåseøllene sammen og dermed overflødiggør brugen af plastik. Men sagen er snarere, at problemerne med plastikaffald har nået et så foruroligende niveau på så kort tid, at virksomheder som Carlsberg bør tage ansvaret på sig i kampen mod plastikaffald, hvis udviklingen skal vendes, og set i det lys er der pluspoint til Hart & Co. for den øgede miljøbevidsthed...

Læs også
Top job