Erhverv

SuperBrugsen og Lidl går i salgskrig med Normal, Tiger og Søstrene Grene

Supermarkeder vil fokusere mere på nonfood-produkter i den billige ende af prisskalaen.

SuperBrugsen under Coop erkender, at kæden har tabt omsætning til en række nye  detailkæder uden for dagligvarehandlen. Arkivfoto: Lars Krabbe Foto: Lars Krabbe

Supermarkeder og discountkæder ruster sig til at vinde det salg retur, som konkurrenter har ædt sig ind på. Det gælder både onlineaktører, men især den fremadstormende butikskæde Normal, samt også Matas, Søstrene Grene og Flying Tiger Copenhagen.

Gennem de seneste år har der ellers i dagligvarehandlen været stort fokus på fødevarer med satsninger på bedre madkvalitet og andre tiltag. Imens har eksempelvis SuperBrugsen, der er en del af Coop Danmark, faktisk mistet omsætning inden for såkaldt nonfood – der er andre varer end mad. Lige fra eksempelvis shampoo til bradepander...

BRANCHENYT
Læs også