• For abonnenter
Erhverv

Danske influencers bliver i højere grad brugt som reklamesøljer

Flere danske virksomheder samarbejder med kendte bloggere eller instagrammere. Det sker for for at fange forbrugernes opmærksomhed.

Artiklens øverste billede
26-årige Marie Jedig er en af de mange danske bloggere, som har indgået samarbejde med kendte virksomheder som bl.a. Bestseller og smykkebrandet Jane Kønig. Arkivfoto: Charlotte de la Fuente

Ord som »reklame« og »betalt partnerskab« sniger sig i stigende grad ind i danskernes nyhedsfeed på de sociale medier.

De såkaldte influencers bliver betalt eller får goder fra virksomheder for til gengæld at dele og omtale deres produkter på de sociale medier.

Ifølge Dorte Wimmer, direktør

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.