Erhverv
BREAKING

Ugens taber: AP Pension lod mægler pelse kunderne - pensionsdirektør står med en kæmpe tabersag

Der blev langet hårdt ud efter AP Pension og flere pensionsselskabers rolle i sagen om pensionsmægleren Söderberg, der har tjent stort på en lige lovlig smart kundefinte.

Bo Normann Rasmussen er adm. direktør i AP Pension, som har et kæmpe forklaringsproblem i sagen om den på papiret uafhængige pensionsmægler Söderberg, der via en lidt for smart finte har lokket kunder over i en hundedyr og dårlig investeringsfond, som mægleren selv ejer. Også AP Pension har tjent penge på miseren. Foto: AP Pension

Taber I: Bo Normann Rasmussen, adm. direktør i AP Pension

Ganske enkelt noget forbandet svineri. Pardon my french, men når en kundeejet pensionskasse som AP Pension tillader, at en på papiret uvildig pensionsmægler, i dette tilfælde Söderberg & Partners, kanaliserer kundernes opsparing over i en svinedyr og elendig pensionsfond, som mægleren selv ejer og tjener kassen på, har man denondelynemig ladt kunden i stikken. At AP Pension så oven i købet har fået provision af Söderberg, mens kunderne er blevet pelset, er helt ubegribeligt kundefjendsk adfærd. AP Pension med topchef Bo Normann Rasmussen i front har et forklaringsproblem, og man forstår bedre, hvorfor selskabet endnu ikke har magtet at forklare sig. »Din pension vores ansvar« lyder selskabets motto. Goddag mand, økseskaft...

Læs også