Erhverv

Vildledte kunder med fiktivt gebyr: Nu langer Finanstilsynet hårdt ud efter AP Pension

AP Pension blev fanget i at give urigtige oplysninger til en kunde, som ville forlade selskabet. Det koster nu tre påtaler og et påbud fra Finanstilsynet.

Adm. direktør i AP Pension, Bo Normann  Rasmussen, må tage imod hård kritik fra Finanstilsynet efter vildledning af kunder. PR foto

AP Pension har vildledt selskabets kunder med advarsler om et gebyr, som ikke findes. Sådan lyder det i en afgørelse fra Finanstilsynet. AP Pension har ifølge tilsynet overtrådt spillereglerne for god skik i et forsøg på at fastholde kunder, som ellers var ved at skifte til et konkurrerende selskab.

Som Finans afslørede i december, sendte AP Pension sidste efterår breve med løgnagtige advarsler til en kunde, som ville flytte pensionsselskab. I brevet opfandt AP Pension et ikke-eksisterende gebyr, som ville ramme kunden, hvis kunden valgte at skifte. ..

BRANCHENYT
Læs også