Erhverv

Læsertal: Få ugeblade holdt stand mod tilbagegang i efteråret

Læserfrafaldet for landets ugeblade afspejlede i andet halvår udviklingen fra sommerhalvåret. Flere titler mistede tocifrede procentuelle andele af læserskaren, mens et par af de større titler på markedet holdt stand.

For de ugeblade, som indgår i optællingen, var læserfrafaldet i andet halvår 6,6 pct. Foto: Finn Frandsen

Den nedadgående tendens for landets ugeblade fortsatte i anden halvdel af 2018. Det viser læsertal fra Kantar Gallup.

For de ugeblade, som indgår i optællingen, var læserfrafaldet i andet halvår 6,6 pct. Hvis man udelukkende ser på udgivelserne fra de to store ugebladsudgivere, Aller Media og Egmont Publishing, så var tilbagegangen på 7,8 pct. – omtrent på niveau med faldet, da Kantar Gallup præsenterede de forrige læsertal, som dækkede andet og tredje kvartal 2018...

Læs også