Erhverv

Succesen fortsætter: Dansk tøjfirma tjener stort

Rexholm A/S har aldrig haft underskud.

Rexholm A/S står bag tøjmærket ID Identity, der specialiserer sig i profil- og reklamevarer. Foto: Screenshot
Tøjfirmaet Rexholm A/S har fortsat succes med salg af logo-tekstiler.

Således viser det seneste regnskab en omsætning på 412,8 mio. kr. i virksomheden, der står bag tekstilmærket ID Identity.

Rexholm er stiftet og ejet af Peder Holm, der driver tøjfirmaet sammen med direktør Thomas Husted og direktionskollega Hans Henrik Kærgaard.

Firmaet sælger t-shirts, polo’er og sweatshirts, og med tryk kan de bruges som profil- eller reklamevarer. Virksomheden sælger også sports- og børnetøj.

Rexholm har i dets levetid solgt millionvis af beklædningsdele, og omsætningen er steget med lidt over 100 mio. kr. siden 2011. Firmaet er i dag Europas største selskab inden for profilbeklædning.

Den vestjyske virksomhed, der har hovedsæde i Holstebro, lander et overskud på 59,1 mio. kr. i 2018 - godt 3 mio. kr. højere end året før.

Virksomheden er kommet godt ind på det udenlandske marked, og i 2017 gik 40 pct. af salget til udenlandske kunder. 2017 blev også året for tøjfirmaets rekordomsætning, der lå på 416,9 mio. kr.

Virksomheden har en egenkapital på 301,8 mio. kr og blev stiftet i 1992. Den har i gennemsnit 84 fuldtidsansatte.
Læs også