Erhverv
0

Gasoline Grill skovler penge ind og øger overskuddet

Der er fart på indtjeningen hos den populære københavnske burgerbar Gasoline Grill, som inden for det sidste år har åbnet flere nye burgerbarer.

Her er Gasoline Grills første burgerbar, der er belliggende i en gammel tankstation på Landgreven i København. Arkivfoto: Thomas Borberg

Den københavnske burgerkæde Gasoline Grill blev i 2017 verdenskendt, da det store internationale erhvervsmedie Bloomberg kårede Gasoline Grills burger som én af verdens bedste.

Siden da har de burgerlystne københavnere taget burgerbaren til sig, og det smitter i høj grad af på bundlinjen.

Gasoline Grills overskud er vokset fra 1,4 mio. kr. i 2017 til 2,2 mio. kr. sidste år, viser burgerbarens seneste årsregnskab.

I 2016, der var Gasoline Grills første regnskabsår, lød overskuddet på beskedne 0,7 mio. kr. Samtidig er bruttofortjenesten vokset fra 6 mio. kr. i 2017 til 6,5 mio. kr. sidste år.

Gasoline Grill åbnede sin første burgerbar i en gammel tankstation på Landgreven i det centrale København i 2016. Burgerbaren blev hurtigt populær, efter Bloomberg lagde vejen forbi og sendte rosende ord i retning af Gasoline-burgeren.

»Omtalen fra Bloomberg har gjort en kæmpe forskel. Selv når det har regnet, har vi haft lange køer,« fortalte Klaus Wittrup, direktør i og medejer af Gasoline Grill, sidste år til Finans.

Siden da har Gasoline Grill haft vokseværk og udviklet sig til en mindre burgerkæde med knopskydninger flere steder i København.

Udover burgerbaren på Landgreven har Gasoline Grill i dag restauranter tre andre steder i det københavnske - en på Niels Hemmingsens gade i Indre By, en på Vesterport Station og en nyåbnet i Carlsberg Byen mellem Vesterbro og Valby.

Desuden har Gasoline Grill også en streetfood-restaurant på Christianshavn, der har åbent i sommerhalvåret. Gasoline Grill havde desuden også et kort gæstevisit på det amerikanske marked sidste år, da burgerkæden åbnede en pop up-restaurant i tre dage på Grand Central-stationen i New York.

Bag Gasoline Grill står Klaus Wittrup, der er uddannet økonom og har en fortid som forretningsudvikler i Claus Meyers madimperium, og Jacob Kampp Berliner, der bl.a. er medejer af tøjmærket Soulland.

Desuden ejer Peter Frederik Ahlmann Olesen også en mindre del af burgerkæden.

Det du behøver at vide!
Modtag nyhedsbrevet Briefing og få hurtigt og nemt overblik over dagens væsentligste nyheder fra erhvervslivet – håndplukket af vores redaktion.
BRANCHENYT
Læs også