Erhverv

Jysk flytter og moderniserer 200 butikker for at vinde flere kunder

Forbrugerne stiller nye krav til butikkerne i kampen mod onlinehandel. Derfor må også møbelkæder investere stort i at opdatere og flytte butikker.

Mikael Nielsen (th.), der her taler med butikspersonale i en belgisk butik, har opgaven i Jysk Nordic med at holde fart i både udruling af nye og modernisering af eksisterende butikker. Foto: Jesper Olesen.

Jysk-kæden bruger millioner på at modernisere og flytte flere end 200 butikker årligt. Kravene til butikkerne ændres nemlig hurtigt i et detailmarked præget af store forandringer med især pres fra onlinehandel og kombination af salgskanaler.

Lars Larsens Jysk-koncern, som er den suverænt største blandt de danske selskaber inden for møbler og boligudstyr, består af ca. 2.800 butikker i 52 lande. De 1.300 af dem ligger i regi af det danske selskab Jysk Nordic, der står for koncernens aktiviteter i det meste af Europa – bortset fra de tysktalende lande samt bl.a. Italien, Frankrig og Spanien...

BRANCHENYT
Læs også