Erhverv

Telenor i nyt forsøg på at vende kundeflugten – indgår aftale med stor dansk elektronikkæde

Danmarks næststørste teleselskab laver et samarbejde med Elgiganten for at stå stærkere i detailhandlen.

Norske Telenor er det næststørste mobilselskab i Danmark med 1,66 millioner kunder. Telenor har ca. 200.000 kunder mere end Telia, som er tredjestørst i Danmark.

Om under to uger vil man kunne tilkøbe Telenors abonnementer, når man køber en ny mobiltelefon i Elgiganten.

En ny aftale mellem det næststørste teleselskab i Danmark og landets største elektronikkæde skal nemlig få flere danskere over til Telenor efter mere end to år med kundetilbagegang.

I den hårde mobilkrig har Telenor tabt 160.000 danske mobilkunder siden toppunktet i starten af 2017, hvor selskabet havde 1,82 millioner kunder. En del af forklaringen på kundeflugten er dog, at Telenor i efteråret 2017 tabte en staten som storkunde til TDC.

Ud over Telenors digitale kanaler og 57 egne butikker vil teleselskabet nu få eksponering i 38 Elgiganten-butikker rundt i landet.

»Samarbejdet med Elgiganten gør os meget mere tilgængelighed for vores kunder, og vi får adgang til helt nye kundestrømme hos Elgigantens ca. 13 millioner besøgende årligt. Vi får mulighed for at nå ud til en ny kundegruppe, der måske ikke er vant til at komme i vores butikker, og derfor ikke er bekendt med vores produkter og Telenors stærke mobilnetværk, attraktive roamingpakker og gode samlerabatter,« siger Tor-Arne Fosser, kommerciel direktør i Telenor, i en pressemeddelelse.

Allerede i dag har Telenor et samarbejde med Elgiganten på tv-området. Her kan man få rabat på en nyt tv i Elgiganten, hvis man samtidig tegner et abonnement på Canal Digital, som er Telenors tv-distributør.

Samme model bliver tilfældet på mobilområdet, hvor kunderne kan spare penge på deres nye telefon, hvis de samtidig tegner et Telenor-abonnement.

»Vi har en klar ambition om at tilbyde vores kunder et bredt udbud af relevante produkter. Med Telenors udvalg af mobilabonnementer på hylderne, kan vi sikre kunderne et større udbud og en højere valgfrihed mellem relevante mobilabonnementer, der lever op til kundernes forskellige behov og ønsker,« siger Peder Stedal, administrende direktør i Elgiganten.

Elgiganten har allerede aftaler på mobilområdet med Yousee og Telia, så Telenor slipper ikke for konkurrence, når Elgigatens kunder skal overveje at tilkøbe et mobilabonnement.

De danske teleselskaber har i mange år udkæmpet en heftig priskrig på mobilmarkedet. Men priskrigen er - i hvert fald midlertidigt - lagt på hylden til fordel for en kamp om at give kunderne det bedste indhold på toppen af abonnementerne. Det kan være at fra streamingtjenester, musiktjenester eller e-bøger.

BRANCHENYT
Læs også