Erhverv

TCM Group vinder markedsandele og øger bundlinjen med 12,8 pct.

I tredje kvartal omsatte TCM Group for 237,5 mio. kr. mod 202,4 mio. kr. i samme periode sidste år, og det justerede driftsresultat, EBITA, voksede med 6,5 mio. kr. til 39,0 mio. kr. Foto: PR/TCM Group

Køkkenvirksomheden TCM Group præsterede i tredje kvartal en solid organisk vækst på 17,3 pct. og fastholder i onsdagens regnskab for juli, august og september forventningerne til hele året.

- TDC Group fortsatte med at udvikle sig godt i tredje kvartal med en organisk omsætningsvækst på 17,3 pct., noget over det danske marked, som vi estimerer vokser med 1-2 pct.

- Vi er glade for at se, at TCM Group fortsætter med at vinde markedsandel, og at vores strategi med at øge vores B2B-salg på tværs af alle kategorier er succesfuld, siger administrerende direktør Ole Lund Andersen i regnskabet.

I tredje kvartal omsatte TCM Group for 237,5 mio. kr. mod 202,4 mio. kr. i samme periode sidste år, og det justerede driftsresultat, EBITA, voksede med 6,5 mio. kr. til 39,0 mio. kr.

Driftsmarginen blev dermed forbedret til 16,4 pct. fra 16,1 pct., hvilket reflekterer et salgsmiks med en højere vækstrate inden for B2B-markedet og en højere omsætningsandel fra tredjepartsprodukter.

Nettoresultatet voksede endvidere 12,8 pct. til 25,9 mio. kr.

TCM group venter for hele året fortsat en omsætning på 1000-1030 mio. kr., et justeret EBITA på 160-170 mio. kr. og et EBIT på 150-160 mio. kr.

BRANCHENYT
Læs også