Erhverv

Bestseller vil skubbe ny fart i tøjindustriens bæredygtighed

Omstilling til en mere bæredygtig tøjproduktion lægger pres på alle led i branchen - uanset om det er små eller store virksomheder i den danske modeindustri.

Danske Bestseller har salg til tøjkunder i 70 lande. Arkivfoto: Ida Munch. Foto: Ida Munch

Det danske tøjselskab Bestseller med milliardsalg i 70 lande kaster millioner i bæredygtige investeringer. Både inden for virksomhedens egne rammer og i andre selskaber. Samtidig er hele den danske branche optaget af netop bæredygtighed - også de store udfordringer, som en omstilling kan udløse.

Tøjkoncernen Bestseller, der ejes af Anders Holch Povlsen og rummer 20 modemærker, har på linje med andre af de store i branchen lagt en strategi om at stå endnu stærkere over for de globale tøjforbrugere...

BRANCHENYT
Læs også