Erhverv

Danske tøjselskaber bryder muren til USA

En internationalt anerkendt, dansk designer har åbnet døren til vigtige amerikanske kunder. Flere andre tøjselskaber har også ny fart i salget til USA, som ellers tidligere voldte dele af branchen kvaler.

Cecile Bahnsen præsenterede onsdag en ny kollektion under Copenhagen Fashion Week. Ved catwalken var bl.a. en lang række gæster fra USA. Foto: Stine Bidstrup

Salg i USA har hidtil været drømmen for mange danske modemærker – men kun få er slået igennem og fået fart i afsætning på det store marked. Flere danske tøjvirksomheder melder dog aktuelt om øget salg til amerikanske kunder. Netop USA ligger med i front med en af de højeste vækstrater i danske tøjeksport for 2019.

En af de danske modemærker, der har succes i USA, er den mindre virksomhed Cecilie Bahnsen, som er navnet på både den og designeren bag. Hun laver en art haute couture mode – håndværksprægede kollektioner...

BRANCHENYT
Læs også