Erhverv

Tidligere håndboldstjernes rejseselskab vender millionunderskud til millionoverskud

Rejseselskabet Travel Sense, som er ledet af den forhenværende håndboldspiller Camilla Andersen, kommer ud af 2019 med et overskud på 1,8 mio. kr. efter skat.

Camilla Andersen indrømmer, at hun har tvivlet undervejs, men er stolt over, at virksomheden efter nogle hårde år er blevet overskudsgivende. Foto: Claus Boesen

Travel Sense med tidligere håndboldspiller Camilla Andersen i spidsen har offentliggjort et årsregnskab, som står i kontrast til for blot to år siden.

Dengang havde virksomheden et negativt resultat på 1,2 mio. kr. efter skat, og sidste år meldte regnskabet om et lille overskud på 35.098 kr., mens ledelsen arbejdede på at tilpasse omkostningerne.

Nu kan Travel Sense så præsentere et rekordstort overskud på 1,8 mio. kr.

Millionoverskuddet kommer netop i lyset af en turn-around, hvor virksomheden har haft succes med at skære fedtet fra og fokusere på de vigtigste dele af forretningen, fortæller Camilla Andersen, der er direktør i Travel Sense.

»Fokus har været på bundlinjen, og vi har været hele vejen rundt på omkostningssiden, især store poster som markedsføring og medarbejdere, mens vi samtidig har øget indtjeningen på vores produkt,« siger hun.

Rejseselskabet, som specialiserer sig i skræddersyede erhvervs- og sportsrejser, blev stiftet af den tidligere håndboldspiller i 2002 og har undervejs haft skiftende ejere og direktioner.

Men siden sommeren 2017 har Camilla Andersen - med bl.a. iværksætter Birgit Aaby som ny medejer - selv drevet virksomheden og gået forrest i arbejdet med at vende millionunderskuddet til overskud.

Travel Sense har de seneste år haft en stabil omsætning på 40 mio. kr. om året, og Camilla Andersen forventer, at virksomheden vil fortsætte med at skabe vækst på top- og bundlinjen, nu hvor fundamentet er lagt i form af en overskudsgivende forretning

»Vi er et helt andet sted nu end for tre år siden, og vi kommer med en lang række nye tiltag i løbet af foråret, blandt andet nye digitale løsninger og fokus på bæredygtige rejser,« siger hun og tilføjer:

»Målsætningen er at have en sund forretning og vækste stille og roligt.«

BRANCHENYT
Læs også