Fleggaard-milliardærer køber netbutik
Fleggaard-koncernen satser stort digitalt. Nu har koncernen købt en netbutik fra Sjælland.
Én af Danmarks rigeste familier er nu blevet hovedaktionær af en netbutik, der sælger dagligdagsvarer.
Fleggaard-koncernen, som er mest kendt for sine grænsebutikker af samme navn, har således købt sig til en majoritetspost i netbutikken PostMe fra Herlev.
Det er en netbutik, der sælger alt det, man bruger i hverdagen, og det sker til priser, som påståes at være nogle af Europas bedste på området.
Hvad Fleggaard har betalt for sin ejerandel vides ikke, men der er netop tilført selskabet bag PostMe 4 mio. kr. i frisk kapital.
Fleggaard-koncernen er altid på udkig efter opkøb, som passer ind og kan udvikles, fortæller koncernens topchef, Jens Klavsen.
»I denne forbindelse fandt vi frem til, at PostMe er et godt match, da virksomheden passer rigtig godt ind i vores digitale strategi. Det er således korrekt, at vi har købt aktiemajoriteten i PostMe, og vi forventer, at vi med vores kompetencer, erfaring og kapital kan føre virksomheden videre til næste niveau,« skriver han i en e-mail.
Kommer produkterne fra Fleggaards grænsebutikker til at optræde hos PostMe?
»Kun samme slags produkter, som Postme har idag - ikke grænsevarer som øl, vin, vand, spiritus og lignende,« skriver Jens Klavsen.
PostMe har eksisteret siden 2008, udsender omkring 300.000 varer om året og havde senest et underskud i 2018 på 1,1 mio. kr.
Fleggaard-koncernen storsatser lige nu på nethandel. Det blev senest understreget, da koncernen i begyndelsen af februar offentliggjorde sit seneste årsregnskab. Det viste en omsætning på lige knap 7 mia. kr., mens overskuddet efter skat var på 353 mio. kr. - et fald fra året før.
Fleggaard-koncernen er meget andet end grænsekæderne Fleggaard og Calle, som koncernen er mest kendt for. Forretningsområderne tæller også grossisthandel, billeasing og en række andre aktiviteter i ind- og udland.
Det hele er ejet af tredje generation i Fleggaard-familien.