Serier
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Iværksættere går i luften med ny onlinebutik midt under coronavirus

En medlemsbaseret webshop har brugt måneder på at bygge lagre og lancering, som finder sted netop nu under krisens hærgen.

Corona rammer verden
Rasmus Andersen (tv.) og Morten Schultz Sakariassen vil sælge dagligvarer og andre produkter til indkøbspris. (PR-Foto)

Mens coronakrisen raser og skaber stor usikkerhed, lancerer to danske iværksættere en ny onlineplatform, der skal gøre det billigere at købe dagligvarer samt andre produkter i Danmark.

Iværksætterne Rasmus Andersen og Morten Schultz, der begge kommer med erfaring fra onlinehandel, har gennem lang tid arbejdet med lanceringen af deres medlemsklub: Hverdag.dk. De har opbygget lagre og gjort alt klar til at gå i luften.

Derfor har de valgt at trodse coronakrisen og lancere deres medlemsklub netop nu.

»Vi er helt klar over, at vi går i luften i en usikker tid, men omvendt kan vi se, at der netop nu er et stort behov for onlineløsninger inden for dagligvarer,« siger Rasmus Andersen, som er adm. direktør i det nye selskab.

Siden coronakrisen brød ud her i landet midt i den forgangne uge, har der især de første dage været tryk på salget i supermarkeder og discountbutikker, mens nethandlen med dagligvarer aldrig har været så travl som nu.

Konceptet hos Hverdag.dk er, at forbrugerne via et betalt medlemskab får adgang til indkøb af varer, som selskabet bag afsætter til indkøbspris. Der kan købes kendte mærker inden for dagligvarer samt bl.a. kosmetik, bøger og legetøj.

I første omgang har selskabet ikke ferske madprodukter som kød, mejeri, frost samt frugt/grønt i et sortiment på 500.000 varenumre.

»Vores ambition er at udfordre markedet ved at sælge til medlemmerne til den indkøbspris, som vi betaler leverandørerne. Flere analyser har de seneste år gentaget det faktum, at forbrugerne i Danmark betaler de højeste priser i Europa for dagligvarer, så det vil vi udfordre og øge konkurrencen om - trods coronakrisen lige nu,« siger medstifter og driftsdirektør Morten Schultz Sakariassen.

De to stiftere af Hverdag.dk driver i forvejen en række andre webshops.

BRANCHENYT
Læs også