• For abonnenter
Erhverv

Professor: Coronakrisen vil ryste aviserne mere end finanskrisen

Mere end finanskrisen vil coronakrisen kræve nytænkning og omstilling af forretningen i avishusene, mener professor, der især tror, én gruppe vil skulle indstille sig på forandring. Avisdirektør er enig.

Artiklens øverste billede
Avishusene har siden finanskrisen måttet se stadig flere annoncekroner gå til digitale kanaler og langt hovedparten til udenlandske spillere.

Verden vil se anderledes ud efter coronakrisen, og selvom annoncemarkedet, der lige nu ligger i dvale, vil tø op igen, venter der nye forretningsvilkår på den anden side, der vil kræve mere end rutinemæssig omkostningsbevidsthed og blik for besparelser i avishusene.

Sådan lyder vurderingen fra professor i medieledelse ved CBS,

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.