• For abonnenter
Erhverv

Da Danmark lukkede ned, begyndte danskerne at købe dagligvarer på internettet

Onlinesupermarkedet Nemlig.com og måltidskassevirksomheden Aarstiderne har oplevet massiv efterspørgsel som følge af coronaepidemien. Kriser kan ændre adfærd, siger forbrugeradfærdsekspert – og måske har vores indkøbsvaner ændret sig for altid.

Artiklens øverste billede
Nemlig-direktør Stefan Plenge fortæller, at også hans virksomhed har oplevet ekstra salg af toiletpapir, frysepizzaer og andre langtidsholdbare varer i forbindelse med coronaepidemien. Arkivfoto: Gregers Tycho

Onsdag 11. marts 2020 lukkede statsminister Mette Frederiksen det meste af Danmark ned for at bremse udbruddet af coronavirus. Nu skulle danskerne stå sammen ved at holde afstand, og kun sjældent bevægede vi os uden for døren.

Det betød også, at der – i hvert fald efter de første dage med hamstring – var færre mennesker i køerne

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.