• For abonnenter
Erhverv

Mediebureau: Prisen for at annoncere lige nu er rekordlav

Der har ikke været bedre muligheder for at ramme danskernes opmærksomhed med reklamer end nu på denne side af finanskrisen, lyder det fra mediebureauet OMD Danmark.

Artiklens øverste billede
Annonceprisen hos Facebook er faldet drastisk de seneste uger, i takt med at flere bruger Facebook og annoncørerne holder igen. Foto: Bloomberg/Andrew Harrer

I en tid hvor koncerter, cafébesøg og komsammen med vennerne er aflyst, sidder danskerne hjemme og læser netmedier og diskuterer på Facebook som aldrig før.

Og det påvirker det digitale annoncemarked, fordi der pludselig bliver meget mere ’plads’ til at vise reklamer end før, i takt med at antallet af sidevisninger stiger.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.