Erhverv

Flykunder bliver spist af med en voucher, når flyet er aflyst

Stik imod EU-reglerne prøver en række flyselskaber at undgå at betale pengene tilbage, når et fly er aflyst. Nogle selskaber skjuler aktivt muligheden, og enkelte har helt fjernet den i kommunikationen til kunderne. En af dem, der er kommet i klemme er Steen Breiner, som skulle have været i Madrid med sin kæreste.

Steen Breiner skulle have været med sin kæreste i Madrid, men afgangen var aflyst på grund af coronakrisen og lukkede grænser. Som følge af EU-reglerne har han ret til at få sine penge retur, men det kniber med at få flyselskabet i tale. Foto: Stine Bidstrup Steen Breiner skulle have været med sin hustru i Madrid, men afgangen var aflyst på grund af corona og lukkede grænser. Som følge af EU-reglerne har han ret til at få sine penge retur, men det kniber med at få pengene tilbage, og Iberia gør intet for at hjælpe ham.
Foto:Stine Bidstrup Steen Breiner skulle have været med sin hustru i Madrid, men afgangen var aflyst på grund af corona og lukkede grænser. Som følge af EU-reglerne har han ret til at få sine penge retur, men det kniber med at få pengene tilbage, og Iberia gør intet for at hjælpe ham.
Foto:Stine Bidstrup Chat-korrespondancen mellem Britta Keilberg og Brussels Airlines.

Steen Breiner fra Frederiksberg har prøvet det med flyselskabet Iberia. Britta Keilberg fra Odense har prøvet det med flyselskabet Brussels Airlines. Det samme har tusindvis af europæiske flypassagerer: ​​​​..

BRANCHENYT
Læs også