• For abonnenter
Erhverv

Bureauer melder om prisfald på annoncemarkedet: »Det er billigt«

Kombinationen af større udbud og faldende efterspørgsel har givet prisfald på annoncemarkedet, lyder det fra tre mediebureauer. Historikken fra blandt andet finanskrisen viser, at det kan give bagslag at trække stikket helt som annoncør, mener direktør.

Artiklens øverste billede
Faldende efterspørgsel og stigende udbud giver prisfald på annoncemarkedet. Foto: Morten Lau-Nielsen

Selvom medierne oplever større interesse fra brugerne, er annoncesalget kommet under pres. Mange annoncører har trukket i håndbremsen på grund af den økonomiske usikkerhed, som er fulgt med coronavirussens spredning.

Udviklingen fik i forrige uge Folketingets partier til at træde til med en hjælpepakke specifikt til medier.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.