• For abonnenter
Erhverv

Paradoks: Kaffeforbruget er faldet men efterspørgslen stiger

Det manglende kaffeforbrug på restauranter, caféer og arbejdspladser medfører store nedgange i salget ved kaffefirmaerne Peter Larsen Kaffe og BKI Kaffe. Ved Merrild Lavazza Danmark nyder man godt af, at salget er flyttet over til detailmarkedet.

Artiklens øverste billede
Man skulle tro, at det er coronakrisen, der får kaffehungrende forbrugere til at indkøbe ekstra kaffe og øge kaffeefterspørgslen. Men ifølge Poul Zacho, der er adm. direktør ved BKI Kaffe, er virkeligheden dog en anden.

En stor efterspørgsel på kaffe har de sidste måneder ramt de brasilianske kaffe-kooperativer, og den øgede efterspørgsel har også fået betydning på prisen på kaffefutures, der på børsen i New York er steget 20 pct. siden starten af februar.

Man skulle tro, at det er coronakrisen, der får kaffehungrende forbrugere til at indkøbe

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.