Erhverv

Topdirektør i TDC-ejede Nuuday giver dumpekarakter til egen mobilforretning

Yousee, der ejes af TDC-familiens Nuuday-selskab, skal stoppe det seneste års mobilblødning med en række »nye initiativer«. Målet er at tilbageerobre tabte mobilkunder, lyder meldingen.

Michael Moyell Juul, topchef i TDC's kundevendte selskab Nuuday, er utilfreds med det seneste års tab af mobilkunder. Foto: Stine Bidstrup

Det seneste år har været hård kost for mobilforretningen i Nuuday, der er TDC’s kundevendte selskab med brands som Yousee, Telmore og Hiper.

Mobilforretningen, der er Danmarks største, har det seneste år tabt 65.000 privatkunder, og det får nu Nuudays topchef til at tale med store bogstaver.

»Udviklingen i vores mobilforretningen er ikke tilfredsstillende, og jeg kan love dig for, at vi er i fuld gang med at finde svar på det (tabet af kunder, red.),« siger Michael Moyell Juul, der tog over som adm. direktør i Nuuday i november sidste år.

Mens TDC’s Nuuday-forretning bløder private mobilkunder, har f.eks. teleselskabet 3 i samme periode haft markant vækst med lavprisselskabet Oister i front.

TDC-koncernen råder ikke længere over et lavprisselskab på mobilfronten, efter at man i januar nedlagte Fullrate. Men det er ikke noget problem, siger Michael Moyell Juul og erklærer sig »ganske tilfreds med den portefølje af brands«, som han råder over i krigen om mobilkunderne.

Den korte historie er, at vi p.t. sidder og kigger på en række initiativer for at få vendt udviklingen, for det her er simpelthen ikke holdbart for os.

Michael Moyell Juul, adm. direktør i Nuuday

Michael Moyell Juul tilføjer, at tabet af de mange mobilkunder især skyldes, at tv-forretningen i Yousee har mistet mange kunder. Alene det seneste år har 115.000 tv-kunder vendt Yousee ryggen, viser tallene.

»Vi har rigtig mange kunder, som både har tv, bredbånd og mobil. Når de så opsiger tv-pakken, er det ikke unaturligt, at de også ser på resten af deres engagement hos os.«

Samtidig har kampen om mobilkunderne lidt under efterårets opgør med Discovery, som har givet Yousee-brandet skrammer, forklarer Michael Moyell Juul.

Han forsikrer dog, at Nuuday-ledelsen ikke har tænkt sig at være vidne til en fortsat mobilblødning.

»Den korte historie er, at vi p.t. sidder og kigger på en række initiativer for at få vendt udviklingen, for det her er simpelthen ikke holdbart for os,« siger Michael Moyell Juul.

Han ønsker ikke at gå i detaljer med, hvad der på vej, men han afviser, at Yousee henover sommeren vil spille ud med en buket af slagtilbud og aggressive modtræk for at lokke nye mobilkunder til.

I stedet vil Nuuday-ledelsen se i retning af tiltag, som giver »mere værdi for kunden«, lyder meldingen.

BRANCHENYT
Læs også