Serier

Coronakrisen sætter strøm til den pressede modebranche

Mere digitalt salg og færre, årlige kollektioner kan blive en konsekvens i dele af modebranchen, som blev hårdt ramt, da coronakrisen brød ud - og lige nu kæmper for at komme i fart igen.

Det har vi lært af coronakrisen
Spy Systems i Ikast, med ejerne Jesper Bjerregaard (tv.) og Dan Skovsbøll i front, ruster sig til nye forretningsmodeller og arbejdsformer i modebranchen. Foto: Brian Karmark. Spy Systems i Ikast, med ejerne Jesper Bjerregaard (tv.) og Dan Skovsbøll i front, ruster sig til nye forretningsmodeller og arbejdsformer i modebranchen. Foto: Brian Karmark.

Modebranchen er vant til at spotte nye trends - men ikke altid at føre dem ud på de indre linjer. En lære af coronakrisen ser derfor ud til at blive fart i digitale løsninger, som kan gøre både salgs- og produktionsvejene anderledes i tøjsektoren.

Krisen har dette forår givet en ordentlig mavepuster til store dele af den danske tøjbranche, som lige nu er ved at samle sig igen...

BRANCHENYT
Læs også