Erhverv

Carlsberg-chef: Vi vil tilpasse forretningen til en ny virkelighed

Cees 't Hart, topchef i Carlsberg. Foto: Martin Lehmann.

Carlsberg er - ganske som en lang række andre selskaber - blevet påvirket markant af coronakrisen.

Og det får nu bryggeriet til igen at fokusere skarpt på omkostningerne.

Sådan lyder det fra Cees 't Hart, der er administrerende direktør hos Carlsberg, i torsdagens regnskab for første halvår.

- Alle vores markeder er i større eller mindre grad blevet påvirket af covid-19-pandemien, men organisationen og vores folk har vist fantastisk modstandsdygtighed og fleksibilitet, hvilket har givet os mulighed for at stabilisere forretningen, hjælpe samfundet og støtte vores kunder, siger topchefen.

- For at begrænse effekten af svagere volumener og miks har vi forstærket vores fokus på omkostninger, penge og likviditet. Da vi erkender, at vi bliver mødt med en ny markedsrealitet, inklusive ændrede forbrugerpræferencer og et reduceret niveau af ontrade-aktivitet (salg i restaurationsbranchen, red.), gør vi tiltag for at tilpasse vores forretning i overensstemmelse hermed, fortsætter han.

BRANCHENYT
Læs også